قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
سرخط خبرها

همایش «حامیان دستان کوچک، با آرزوهای بزرگ» در مشهد برگزار شد | بیش از ۲۰۰۰ کودک کار در مشهد سامان‌دهی شدند

  • کد خبر: ۱۷۲۹۱۷
  • ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴
همایش «حامیان دستان کوچک، با آرزوهای بزرگ» در مشهد برگزار شد | بیش از ۲۰۰۰ کودک کار در مشهد سامان‌دهی شدند
مجتمع رفاهی ثامن الائمه(ع) مشهد، میزبان برگزاری همایش «حامیان دستان کوچک، با آرزوهای بزرگ» بود.

به گزارش شهرآرانیوز، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در شرق کشور در همایش حامیان دستان کوچک با آرزوهای بزرگ که شامگاه امشب در مجتمع رفاهی ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد، گفت: توجه به کودکان کار، نیاز امروز است. دست همه ما در هر مقام و شغلی که هستیم باید بر سر این کودکان باشد چرا که آینده سازان این جامعه هستند.

امیر آذریان با تاکید بر فراهم کردن بستر شادی و گردهمایی برای این کودکان تصریح کرد: این دورهمی‌ها برای این کودکان باید رقم بخورد، در غیر اینصورت ضررش به ما و جامعه می‌رسد و امنیت جامعه را برهم می زند. حمایت از این کودکان، حفظ امنیت جامعه در آینده است. به ویژه امروز که در تفکر و اندیشه دشمن، نوک پیکان به سمت نوجوانان و جوانان به ویژه بی سرپرستان که حامی معنوی خانواده را ندارند، قرار دارد.  

مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی نیز گفت: موضوع پدیده کودکان کار که خانواده دارند اما به جهت کسب درآمد به خیابان مراجعه می‌کنند در تمامی نقاط جهان فراگیر است.

وی یکی از مهمترین مشکلات کودکان کار را وجود بی نظمی اجتماعی میان فعالان حقوقی و حقیقی دانست و افزود: همه دستگاه‌ها در مقابل این کودکان وظایفی دارند اما تفکیک شده نیست و نیاز است که هر کدام از سازمان‌ها و ارگان‌ها در حوزه خود فعالیت کنند. 

وی عنوان کرد: ۱۵۰۰کودک کار خیابان در سال ۱۳۹۹ و ۶۰۰ کودک در ۱۴۰۰، شناسایی و سامان دهی شدند که با کمک دادگستری و گرفتن تعهد به خانواده بازگردانده و یا تحویل مراکز بهزیستی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی نقش خیران و ایجاد دغدغه مندی برای این کودکان را مهم دانست و بیان کرد: یکی از ماموریت‌های ما جذب حامیان مالی از سوی افراد حقیقی و حقوقی است چرا که کودکان کار برای تامین مخارج زندگی و تحصیل خود مجبور به کار هستند و این حمایت‌ها باعث می‌شود با خیالی آسوده‌تر زندگی کنند.

محسن ترکی، داور بین المللی فوتبال نیز در این مراسم به عنوان سفیر کودک کار و خیابان معرفی شد و گفت: در دوران زندگی افتخارات زیادی داشتم که بخش عمده آن را مدیون این کودکان هستم.

وی گفت: ما علاوه بر حمایت مادی خیران، به حمایت فکری و معنوی آنها نیز در پر رنگ کردن این موضوع نیاز داریم تا حمایت از این کودکان را در سطح کشور توسعه دهیم و این کودکان را در کنار مهیا کردن شرایط تحصیل بر اساس توانمندی و علاقه‌هایشان وارد چرخه کار کنیم.

قابل ذکر است همایش حامیان دستان کوچک با آرزوهای بزرگ به همت بنیاد نیکوکاری عماد امشب در مجموعه رفاهی ثامن الائمه(ع) با حضور امیر رضاآذریان، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، نمایندگان ادارات آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، اداره کل ورزش و جوانان، کمیته امداد امام خمینی(ره) و تعدادی از خیران و کودکان کار به مناسبت فرارسیدن عید غدیر برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->